ericabergqvist

Alla inlägg under maj 2017

Av Erica Bergqvist - 19 maj 2017 08:15

Igår efter jag färgat håret gick jag en sväng på stan för att hitta present åt farmor. Hittade såklart lite saker åt mig själv också, två klänningar, ett par supersnygga kostymbyxor och två toppar. Åt farmor handlade jag en servetthållare med servetter till samt lite sommargodis i strut. 

Ska också visa hur håret blev i ett senare inlägg då jag inte hunnit ta några efterbilder än.

 

Sen ikväll ska vi som sagt på middag hos farmor och farfar, sen efter det kanske det blir film hemma hos oss med Rasmus och Felicia. Imorgon jobbar jag på New Yorker på dagen (hur längesen var inte det?!!) och efter det ska jag på två födelsedagsfiranden. Är man populär så är man haha!


 

Av Erica Bergqvist - 18 maj 2017 08:07

Igår efter jobbet for jag hem och myste på med katterna i soffan (blir endast kattbilder som kommer upp på bloggen nu haha). Sen vid åtta tog jag och Jonas bilen upp på södra för att gå en promenad med Felicia, Rasmus och Jasse runt berget. Väldigt skönt med en långpromenad sådär precis innan man ska sova! Plus att det äntligen var varmt ute!!

 

Idag ska jag vara med på en gyminstruktion här på Friskis vid nio. Färga håret klockan tolv och leta present till farmor på stan efter. Ska på födelsedagsmiddag hos hon imorgon så lite brådskande med present nu. 

 

   

Av Erica Bergqvist - 17 maj 2017 08:51

Igår på jobbet hann jag både med plugg och fixa naglarna liiiiiite finare än vad de var. Ska göra om de nästa vecka så nu får jag bara hålla ut och hoppas på att jag inte bryter någon..

Efter jobbet tränade jag mitt benpass som jag längtat efter och idag har jag träningsvärk, härligt!

När vi kom hem igår gjorde vi inte så mycket. Myste med katterna och åt kvällsfika framför en film närmare bestämt.

Och imorse var det svårt att gå till jobbet kan jag säga. Kolla bara på sötnosarna, hur kan man lämna dom allderless själva hemma?!!


 

Av Erica Bergqvist - 16 maj 2017 09:10

Nu har jag precis käkat lite frukost här på jobbet och om det blir lugnt idag tänkte jag plugga inför utbildningen. Brukar inte passera in så värst mycket folk innan 11,12 så lite ska jag nog hinna med! Sen efter jobbet ska jag äntligen få gymma igen, känns som en evighet sen sist pga förkylningen..

Av Erica Bergqvist - 15 maj 2017 11:38

Oj oj oj vad mycket jag har att se fram emot nu. Imorse bokade jag en till utomlandsresa i september med Jonas, Felicia och Rasmus. En vecka i cypern med all inclusive. Sen har jag ju londonresan med Elin att se fram emot i juni och sen tillsist ska jag åka till thailand i början på nästa år (inget bokat ännu men det är bestämmt). Vilket år alltså!!! Längtar som tusan till allt!! Så pepp på att handla saker inför resan med (inte för att jag behöver men ja), typ som bikinis, klänningar och skor ;););)

 

Här är iaf lite bilder på hotellet i cypern:

         


Av Erica Bergqvist - 15 maj 2017 10:47

Igår vaknade vi efter en skön sovmorgon och for direkt på birsta. Handlade kattsand och massa andra småsaker innan vi stack till Gävle vid fyra. Vet inte om jag skrivit detta tidigare men vi är nu ägare till två katter! Var lite oklart i början om just vi skulle få ta hand om dem men nu blev det så och jag är såååå glaaaad. Nalah och Molly heter dem. De är syskon och är ca ett år gamla och nu ska de få ett sånt kärleksullt hem de kan tänka sig. Längtar tillochmed hem nu så jag får träffa dem!!


                   

Av Erica Bergqvist - 15 maj 2017 09:39

Helgen blev rätt så lugn. Skulle träna på fredagen efter jobbet men jag kände mig fortfarande krasslig så skippade det. Åkte med Jonas till hans pappa och fixade med några småsaker istället. Fredagkväll spenderades hos Felicia och Rasmus i soffan. Käkade även biteline mitt i allt. Sen vid två höll jag på och somna så vi for hem och sov.

 

Lördag skulle jag både gå på en instruktion och springa ica-loppet men jag hade så ont i halsen att jag fick avstå. Sov istället bort hela dagen. Tror det var välbehövligt ändå för på kvällen kände jag mig genast bättre! Lördagkväll blev det filmkväll med glass.

 

Söndagmorgon blev vi bjuden på brunch hemma i bredsand så vi knappt kom därifrån haha!


       

MIO

Av Erica Bergqvist - 12 maj 2017 12:49

Igår på mio handlade jag för femhundra kronor. Köpte en kruka, en wirekorg, en blomma, sänglakan och tre marmorsaker jag har suktat efter ett längre tag. Så nu vill jag bara hem och inreda eftersom jag inte hann med det igår. For till Jonas syrra en sväng och var barnvakt. Jonas blev så slut att han somna i soffan haha. När vi sen kom hem vid tio gick vi och la oss direkt. Och vips var det fredag! Idag jobbar jag till fyra. Efter jobbet har jag inte direkt någonting planerat. Myskväll kanske då både jag och Jonas fortfarande känner oss sjukis..


     

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards