ericabergqvist

Alla inlägg under mars 2017

Av Erica Bergqvist - 13 mars 2017 12:00

Oj oj oj vilken helg jag haft i lillsved på ettans kurs med Friskis och Svettis. En massa glada människor med mycket energi gjorde träningen och teorin värd all slit! Vi från Sundsvall åkte ner redan på onsdagen så en kväll extra fick vi att ladda upp oss på. Torsdag morgon startade allt. Så efter lite morgonfika fick vi träffa våra ledare och alla andra deltagare som skulle bli olika instruktörer. Eftersom alla måste gå ettan var det inte bara gyminstruktörer utan även gympaledare och spinningledare tex denna gång!

Sen satt vi igång med en massa "lärakänna-lekar" för att alla i gruppen skulle bli mer säker. Presentationer gjorde vi även och såklart glömde jag bort alla namn efter den första hade sagt nått så en väldigt tankeställare till helg vart det för mig. Torsdag eftermiddag körde vi ett cireklfyspass som var extremt jobbigt. Sen när de lägger på ett litet gympapass efter är man inte så kaxig längre. På kvällen hade våra ledare, Erik och Nick ordnat en välkommstkväll för oss. 


Fredag började med teori och löpning. Tungt för mig som knappt springer haha. Nä men vi körde lite distanslöpning och gick sen över till intervaller och avslutade med rörlighet och styrka. Sen var det dags för en heldag med en massa teori. Lära sig vad alla muskler heter, var det sitter, hur de används och hur de fäster i skelettet. En massa att ta in men ack så intressant ändå! Fredagkväll fick vi gå på ett sent och svettigt skivstångspass följt av intensivgympa. De skulle lära oss hur det blir om man tränar sent och sen ska sova. Tror alla förutom jag hade svårt med sömnen den natten. Sen var det helt plötsligt lördag med inslag av styrka. Så maxlyft, statisk träning och rörlighetsträning stod på schemat. Hur kul som helst, kanske också för att jag älskar styrka haha.. Under dagen hade vi ledarskapsövningar där vi både skulle leda och vara med på andras pass. Att leda yoga för gravida var en liten utmaning för mig.. Hann även med ett vanligt yogapass under dagen, dock ledde inte jag det som tur va!


Sen lördagkväll var det fest. Vi dukade upp ost och kexbord och lekte en massa roliga lekar ända in på sena kvällen. Alla i gruppen skulle även redovisa vår vistelse på lillsved och jag tror jag skrattade mest! Älskar att typ alla var från stockholm och sundsvall sen hade vi en från skellefteå - gissa om hans kommentarer (med dialekten) var roliga!!

Söndag stuvade vi ihop ett eget pass som vi skulle leda för en grupp. Min grupp hade löpning med styrka i sig så även då blev det svettigt. Sen hade vi avslutning till fyratiden med en massa gofika och allsång.


En otroligt kul och lärorik helg med ett härligt gäng, nu laddar jag upp inför nästa kurs för oss gyminstruktörer!


                                                               

Av Erica Bergqvist - 8 mars 2017 18:22

Sitter nu med en nervös mage påväg ner till Stockholm för att gå friskisutbildningen steg 1. Alltid så nervös när jag ska göra någonting sånthär, när man inte vet vad som kommer hända och vad man ska göra. Får försöka lugna ner mig nu på tågresan så kommer nog allt flyta på senare. Kommer inte bli så mycket bloggande heller förns jag är tillbaka på måndag. Kanske är lite duktig och knäpper lite kort så jag har nått att visa då iaf haha!

Av Erica Bergqvist - 8 mars 2017 08:00

Igår vid fyra åkte jag direkt till stan efter jobbet. Träffade Elin för en skrattig fika. Vi pratade om en weekend till london och om hur hennes student kommer bli. Tror jag längtar lika mycket till den som hon gör! Ska nog söka ledigt den dagen med så jag kan vara nere på stan och se allt hon gör hahah! (Om ni undrar tog jag inte en enda bild från denna fika heller - hejja mig)

Sen när jag kom hem frågade Jonas om vi skulle träna så iväg igen då! Var nog inte hemma förns nio igår på kvällen. Då äntligen fick jag slänga mig i soffan med lite gofika efter en heldags springande hit och dit. Kollade på ett avsnitt av ung och bortskämd och somnade sedan med bums i sängen!


   

Av Erica Bergqvist - 8 mars 2017 07:00

Allt löste sig med Nelly igår och nu är min klänning påväg till mig! Såhär ser den ut.


     

Av Erica Bergqvist - 7 mars 2017 15:00

Igår fick jag ett mail från Nelly att jag hade 50nly points att använda innan de gick ut så jag tänkte att varför inte passa på. Köper nått för en hundrig så betalar jag 50 kronor. Så kollade igenom hemsidan och hittade lite smått och gott. Sen bestämde jag mig för en klänning och klickade i alla uppgifter plus att jag skulle använda mig av nly pointsen. När jag sen har betalat och är klar kommer det upp att jag betalat 150kr och mina nly points är kvar att använda, suck!

Så då fick jag istället hålla på och maila dem igår osv.. Hoppas det löser sig säger jag bara för jag känner inte för att betala helpris när meningen var att använda sig av rabatten i första hand..


 

Av Erica Bergqvist - 7 mars 2017 10:20

Igår när jag kom hem från Friskis städade jag lägenheten lite för mina föräldrar skulle komma på besök. De skulle hämta katten och samtidigt bjuda på kinamat. Så igår fick vi använda fantasin när vi insåg att det bara fanns fyra stolar haha. Jonas fick sitta på tvättkorgen..

Sen var det dags för Baxter att åka, så ovant när han inte skrek inatt och ville gosa imorse. Tråkigt utan katt alltså!

Tror han dock ville stanna hos oss för han vart mest bara chockad när föräldrarna kom och han ville inte hoppa ner i buren när de skulle åka!

Senare på kvällen tog jag och Jonas och åt en ostbricka, känner att jag måste sluta med det. Äter det minst en gång i veckan haha!


 

Av Erica Bergqvist - 7 mars 2017 08:00

Vill ha, säg hurra och kom med det på min födelseda!




         

Av Erica Bergqvist - 7 mars 2017 07:15

Söndagen bestod av skidåkning i nolbybacken. Lite folk, fint väder och fick åka snowboard för första gången iår - kunde inte bli bättre! Efter en dag i backen blev jag och Jonas bjuden på chili con carne hos hans mamma, gott!!

Sov riktigt gott den natten med Baxter tätt intill!


               

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards