ericabergqvist

Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Erica Bergqvist - 27 februari 2017 09:15

Lördagen tog vi en liten sovmorgon men var ändå uppe rätt så tidigt för en redig frukost och promenad i solen. Sprang även på mataffären och systemet innan vi insåg att klockan var mycket och vi måsta dra till en tack-x5-fest.

Ettorna, tvåorna och treorna på Fridas skola håller tydligen på med detta och jag fick äran att vara med. Det var alltså ettorna som skulle tacka tvåorna och treorna med en tackfest som bestod av olika stationer, amacing race som de kallade det. Vår station hade titspong och hette station nio - Frida med samekusin. Det var alltså beerpong fast man ska putta ner bollen med brösten. Otroligt rolig men stressande lek. Tror även alla blev fullast på vår station haha. Efter den förförfesten var det dags för förfesten. Den delen är ganska suddig men kom ihåg att de tillochmed ingick dansuppvisning, vilket var väldigt coolt när man var lite lullig. Senare vid elva, tolv gick vi vidare till den riktiga festen på trappan. Där bjöds det på popcorn och korv vilket uppskattades väldigt starkt av mig och Frida. Sen resten av kvällen dansade och sjöng vi tills vi vart allderless trötta och gick hem tysta med otroligt nöjda för att sova. Söndagen vart det en till sovmorgon och promenad innan stanhäng. Bakisfikade och shopping lite innan vi gick hem för att göra oss klar för min hemgång.


     

 

                                   

Av Erica Bergqvist - 27 februari 2017 07:05

I torsdags när jag äntligen kom fram till Frida i Norrköping fick jag se det jag förväntade mig, en drömlägenhet. Väldigt liten men ack så fint den kvinnan kan inreda! Så i den lägenheten med den bästa personen har jag har jag haft en underbar helg. Torsdagen blev inte så vild. Kvällsfikade och pratade ihjäl varandra lite innan vi somnade sött bredvid varandra. Fredagen vaknade vi rätt tidigt, åt frukost och gick en sväng på stan. Vid lunchtid fick jag träffa Kasper (Fridas pojkvän). Vi åt lunch på Lingonfabriken innan jag och Frida gick hemåt. Väl hemma gjorde vi oss iordning för att på kvällen få se Daniel Adams Ray. Han var bra men spelade väldigt kort, blev så när han kom 1h sent med liksom..

Innan Adam fick jag träffa en större del av Fridas klasskompisar, spelade spel och skrattade åt att de trodde jag var same. Är man från norrland är man same. Nä men det var en tjej som köpt aktier på samemark eller vad man säger och stckarn fick lida lite för det haha! Sen efter det vart jag kallad Fridas samekusin resten av helgen.


                                        

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards