ericabergqvist

Alla inlägg under januari 2017

Av Erica Bergqvist - 13 januari 2017 11:57

Igår jobbade och tränade jag lite innan jag, mamma och Joel skulle på massage kl fem. Hur skönt som helst var det men idag har jag så ont i ryggen att jag knappt kan andas. Vet inte om de löste upp nått i ryggen så de börja värka eller om jag gjorde nån konstig övning med ryggen när jag tränade innan, har liksom ont i hela ryggmuskeln...

Sen igår när vi skulle masseras fick mamma gå in först så jag och joel satt kvar i stolarna och väntade. Så frågade de om vi måste ha ett dubbelrum eller om vi kunde ta ett varsitt enskilt och vi ba: ääeee näääee det går bra med både två. Tror de fatta det som vi var ett par (sällan det händer) och ville ha ett rum tsm så jag och joel vi fick ett dubbelrum vi hahaha..


Idag efter jobbet ska vi mysa på igen. Mamma bjuder mig, brorsan och Jonas på middag på Thai Style. Sen kvällen ska spenderas i tvättstugan, måste köpa tvättmedel kom jag på nu innan det är försent igen!


Av Erica Bergqvist - 12 januari 2017 11:19

Eftersom min hy blivit så dålig fast jag inte använder smink måste jag komma på nått nytt känner jag. Köpte nu en skrubmaskin typ och sen återfuktande olja så ska vi se om det hjälper. Tror nämligen min hy är för torr och därav får jag finnar och skit.. Jag smörjer redan med kräm men kanske att jag smörjer på återfuktande på min smutsiga hy liksom.

Sen har jag även beställt ett par skor. Köper alltid vinterklackarna på rean när vintern är slut så kan jag ha dem nästa år !


     

Av Erica Bergqvist - 11 januari 2017 06:54

Nu har jag och Jonas ätit nyttigare mat i två dagar - hahah wooow. Nä men det är ju faktiskt gott om man anstränger sig liiiiite. Soppa med stekta ägg - mums och igår när vi gjorde pyttipanna med vaxbönor, ingen skillnad egentligen mot potatis. Bara att krydda lite så smakar allt gott haha.


Idag ska jag jobba hela dagen sen ikväll skulle jag behöva tvätta! Men då är problemet att tvättstugan ligger ju typ i värsta spökkällaren. Små vit/smutsiga gångar hit och dit. Sen är det mörkt på vissa ställen och man får böja på sig för att inte slå huvudet! Läskiiiiigt. Ska visa sen får ni se, vill inte gärna möta någon där nere, då skulle jag skrika till så hela huset hör tror jag haha


Av Erica Bergqvist - 9 januari 2017 07:20

Spenderades på IKEA just hela dagen. Köpte ett skoställ, två nattygsbord, en serveringsvagn, en toalettförvaringsbyrå och en massa småsaker. Och nu ska ni äntligen få se lite bilder från lägenheten. Som ni ser är det fortfarande saker kvar att göra tex sätta upp kökslampan som ligger och skräpar i sovrummet haha. Gardiner ska också sättas upp och fönstrena ska pyntas lite annorlunda. Fint också att ni knappt ser vad jag har i fönstret för Jonas prångt skulle ha på led-belysningen under soffan så hela rummet blev blått.. Kommer nog knäppa fler bilder eftersom så ni får se hur allt blir tillslut!

Lördagkväll köpte vi med oss kinamat och åt hemma hos mina päron innan vi åkte hem och somnade tidigt.

Söndag blev det en rejäl sovmorgon. For och träna en sväng mitt på dagen och på kvällen gjorde vi mat som jag, Jonas och Emma åt, korv och makaroner. Sen kom jonas mamma och Anders på besök en snabbis. Och tillslut däckade vi i soffan till en film, trött helg haha..

                                       

Av Erica Bergqvist - 9 januari 2017 07:07

I fredags efter jag slutade jobbet vid sju for jag direkt hem för att äta middag som Jonas var klar med.

PS: Rekommenderar inte rosevinet.. Wild Rhubarb sparkling är supergott men inte detta.

På kvällen gick vi som sagt på bio, filmen var bra men tyckte den var liiiite rörig. Hängde inte riktigt med fast jag även sett de tidigare filmerna och kommer ihåg mycket från dem.

Iaf när vi kom hem bokades en Amandahelg in och jag däckade senare.


Av Erica Bergqvist - 6 januari 2017 17:38

Igår frös dörren till Friskis fast så motionärerna fick hjälpa till och dra och idag startade inte bilen, så kallt har det alltså blivit på typ tre dagar!! Som tur var (efter tredje försöket) startade bilen och jag kunde rulla mot jobbet där dörrarna stod öppna! Tränade en sväng och nu jobbar jag till nitton. Ikväll ska jag och Jonas på bio, star wars nya. Sen imorgon har jag bestämt att jag ska ha sovmorgon för jag har en ledig helg since like forever!! YEEEY. Lördag vet jag inte vad som händer ännu, ödet får bestämma ;) 


 

Av Erica Bergqvist - 5 januari 2017 08:15

Del två, börjar med en massa mys i solen med både vänner och familj. Lite festande och en massa träning. Frida var här en sväng efter ett väldigt långt uppehåll från varandra. Så vi myste på ordentligt då kan jag säga!

Sen fick jag hänga en sväng med Lund som bor i uppsala egentligen. 

Och till en stor händelse - Agnes tjugoårsfest där jag träffade Jonas för första gången! Ja vi har inte varit tillsammans länge men att jag tycker om han för det!

Sen kom Turkietresan - extremt rolig med de allraste finaste tjejerna, tills jag fick ett meddelande att morfar somnat in.

Väl hemma vart det mer partajj och en kalmarresa. Och sen var det dags för en väldigt fin begravning i Ljusdal. Fick även träffa Jonssons nya familjemedlem MELKER som spred en massa glädje den helgen! Halloween firades med typ alla jag känner. Ena dagen hos Mattias med ett jädra gäng och andra dagen hos Sandra eftersom hon fyllde tjugo i october. 


Sen kom julen helt plötsligt och det var dags för julbord med båda jobben. Kollade på gladiatorerna med familjen innan det var dags att fira Jennifer och Amilia för de fyllde tjugo hela år! Även julklappsbyte och en stockholmsresa med Elin över en helg hann vi med. Sen till en stor händelse igen - jag har ju flyttat in i en lägenhet med Jonas! Och ja jag trivs superbraaaa. Ska visa mer bilder så ni får se hela processen i inredningen.


   

 

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards