ericabergqvist

Alla inlägg den 1 juni 2016

Av Erica Bergqvist - 1 juni 2016 15:44

Jobbade till 8 på morgonen så efter jag tränat for jag hem till solen och kissemojen, gjorde godaste lunchen med lillebror med! Bröd med allt möjligt i och in i ugn. Gott gott

Av Erica Bergqvist - 1 juni 2016 14:39

Parisresan gick någorlunda bra..

Började med att kl.21 på torsdagskväll såg jag att mitt pass gått ut och bussen till Arlanda skulle gå vid 24. Väl på Arlanda ringde de runt och tillslut fick jag åka med flyget med bara körkortet. Dock kom jag bara till Finland där de sa att jag inte alls kan åka på körkortet och att jag skulle få åka tillbaka hem till Sverige. Men icke att jag skulle hem när jag kommit halvvägs! Utan jag bokade om mitt flyg och fixade ett temporärt pass i Finland.. Så i tre timmar sprang jag runt i deras centrum och fixade kort, karta, pengar för att sedan hitta svenska ambassaden där jag gjorde passet. (Vilket jag är stolt över med mitt lokalsinne!) Vid fyra åkte jag vidare till Paris och väl på plats kom Emma och mötte upp mig. Den kvällen vart väldigt lugn för min del med tanke på all stress som gav mig huvudvärk..


Lördagen vaknade vi i tid och for till affärerna för lite shopping. Lördagkväll köpte vi med oss ost och vin och for till Eiffeltornet där vi satt oss. MYYYYS. På kvällen hamnade vi på VIP-avdelningen med Emmas kompisar från Frankrike, blev bästa kvällen helt klart!


Söndag vaknade vi vid 15 på dagen så shopping hann vi inte med.. Vi for ist och kollade runt lite och åt gott till middag.


Och helt plötsligt var det måndag och vi skulle hem. Kommer till flygplatsen och då säger det att mitt temporära pass endast tar mig till Finland…….. Men efter nån minut ringer hon någon och jag får åka med till Sverige. YEEEY. Men bara därför är inte oturen över. Väl på Arlanda kom inte mitt bagage, så ja Always fucking lycky..

Denna resa var helt klart den mest otursdrabbade resan jag varit på och i framtiden kommer mitt pass aldrig hinna gå ut ens! Men allt detta krångel var det värt för väl i Paris med mina tjejer hade jag det underbart.



 


     


 


         


 

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards